Set Jerawat Shaklee Untuk Student: Hilangkan Jerawat Di Muka Dan Badan


Set Jerawat Shaklee Untuk Student Pun Ada.

“Akak, ada tak set jerawat shaklee yang khas untuk student? Saya nak beli, tapi tak mampu beli mahal-mahal. Biasalah kan student.hehe”

Ada dik. Set Jerawat untuk student memang mampu milik dan berkesan untuk hilangkan jerawat.

Sebelum kita cerita pasal harga Set Jerawat Pelajar ni, jom kita faham dulu kenapa jerawat adik susah nak hilang. Dah buat macam-macam tapi tetap tak berjaya atasi masalah jerawat tu kan.

Punca Jerawat Di Kalangan Remaja

Adik tahu kan, golongan remaja adalah golongan yang sedang dalam fasa untuk menjadi dewasa. Dalam proses menjadi dewasa, akan berlaku perubahan hormon dan kebanyakan masa ianya tidak stabil.

Biasanya punca jerawat di kalangan pelajar dan remaja adalah disebabkan beberapa faktor seperti dibawah:

1.Perubahan Hormon

Perubahan hormon merupakan antara faktor terbesar yang mencetuskan jerawat. Hormon yang tak seimbang akan buat kalenjar minyak kulit muka mengeluarkan minyak berlebihan dan menyebabkan liang pori tersumbat.

Liang pori yang tersumbat dan dijangkiti bakteria akan menyebabkan jerawat.

2. Kulit kurang nutrisi

Remaja biasanya kurang menjaga pemakanan. Bila kurang menjaga pemakanan, mereka juga biasanya akan mendapat kulit yang tak sihat. Kulit yang tak sihat sukar melawan bakteria di dalam liang kulit. Bakteria akan menjadikan jerawat merah dan bengkak.

3. Kurang menjaga kebersihan

Memakai pencuci muka biasa saja tak cukup untuk memastikan kulit muka bersih. Tambahan pula, pelajar biasanya aktif dan banyak berpeluh. Bakteria lebih mudah membiak jika kita tak jaga kebersihan diri dan pakaian.

4. Tekanan / Stress

Stress atau pun tekanan sangat sinonim dengan dunia remaja dan pelajar. Nak cari kawan stress, nak masuk kelas stress, nak exam stress. Semua benda nak stress.haha.. Biasalah kan. Dunia remaja.hehe


Jadi, Macam Mana Nak Hilangkan Jerawat Dengan Cara Yang Paling Mudah?

1. Stabilkan Hormon

Kenapa nak stabilkan hormon?

Seperti yang dibagitau tadi, golongan remaja tidak dapat dipisahkan daripada masalah hormon tak stabil.  Hormon yang tak stabil akan buat kulit muka kita tambah berminyak.

Bila minyak banyak, liang folikel kulit akan mudah tersumbat dan kulit berjerawat.

(Sengugut juga merupakan salah satu tanda hormon tidak stabil)

Cara Mengatasi Hormon Tak Stabil

Kak sarankan adik-adik untuk mengamalkan GLA Complex Shaklee.

GLA Complex akan membantu hormon adik menjadi seimbang. Bila hormon seimbang, kulit muka tidak lagi menjadi terlalu berminyak sekaligus mengelakkan jerawat tumbuh. Senggugut juga turut hilang dan emosi menjadi lebih stabil. (Tiada lagi marah-marah semasa period!hihi)

Antara kebaikan GLA Complex:

Menghilangkan sakit sengugut.Turut mengandungi vitamin E. Vitamin E akan menghilangkan parut jerawat.Mengurangkan rasa gatal dan sakit pada jerawatJerawat mudah kecut.Menghilangkan jerawat pasir.


2. Optimumkan Tahap Kesihatan Kulit

Kak sarankan adik-adik untuk mengambil suplemen Vitamin C Plus Shaklee untuk memberi nutrisi kepada kulit muka dan badan secara menyeluruh.

Vitamin C Plus merupakan suplemen semulajadi yang diekstrak daripada jagung. Jadi ia amat selamat untuk diambil ketika perut kosong dan tidak akan membuatkangastrik.

Vitamin C Shaklee sangat unik kerana ia mampu bertahan dalam darah selama 5 jam. Seperti yang adik-adik tahu, vitamin c merupakan salah satu vitamin Mudah Larut Air. Namun dengan adanya teknologi ‘Sustained Release‘ ini, vitamin C shaklee akan kekal didalam darah selama 5 jam dan dapat digunakan sepenuhnya oleh tubuh.


Vitamin C ini berfungsi sebagai antibakteria dan akan membantu menaikkan paras kolagen dalam kulit adik. Kulit yang kaya dengan kolagen akan menjadi lebih cantik, kulit menjadi lebih anjal, semakin putih dan cerah, jerawat cepat kecut, jerawat jadi tak merah dan parut jerawat cepat hilang.

3. Elak Salah Pilih Produk Muka

produk penjagaan muka yang sesuai dengan jenis kulit dan bebas bahan kimia berbahaya seperti merkuri dan paraben.

Jika tersalah pilih produk, ia akan membuatkan jerawat bertambah teruk.

4. Tukar Tudung Dan Anak Tudung Lebih Kerap

Pastikan tudung dan anak tudung yang digunakan sering dibasuh. Jangan dipakai berulang kali.

Kenapa?

Sebab tudung dan anak tudung yang dipakai berulang kali sebenarnya ada banyak bakteria hasil gabungan peluh dan habuk/debu.

Dengan menukar tudung dan anak tudung secara kerap, ia bantu mengelakkan jangkitan bakteria di kulit muka sekaligus mengurangkan risiko mendapat jerawat terutamanya jerawat batu yang bernanah.

Testimoni




Hubungi saya kak Siti 017–2966182 untuk sebarang pertanyaan. Kak siti akan bantu anda dengan memberi jadual pemakanan yang betul.
Pilihan ditangan anda buat lah pilihan yang bijak.

KLIK UNTUK TEMPAHAN SEGERA


Atau
Whatsapp ke 0172966182
Sekian
Salam sayang dari saya,
Siti Rahmah Abdul Rahman




Ulasan