Bagaimana Vivix Membantu Menjaga Kesihatan Jantung




Vivix mengandungi resveratrol. Resveratrol didapati boleh membawa kesan potensi untuk perlindungan jantung antaranya:

1. Membantu meningkatkan HDL

Peningkatan paras lipoprotein berkepadatan tinggi (HDL) atau lebih dikenali sebagai kolestrol baikyang melindungi diri kita daripada serangan penyakit jantung

2. Membantu mencegah LDL

Mencegah lipoprotein berkepadatan rendah (LDL)  atau kolestrol jahat daripada dioksidasikan oleh radikal bebas. Ini kerana, LDL yang dioksidasikan itulah yang akan membentuk plak-plak pada salur darah yang menyebabkan aterosklerosis ataupun pengerasan dan penebalan arteri-arteri.

3. Mencegah penggumpalan platlet

Mencegah penggumpalan platlet kerana resveratrol bertindak mencegah sel-sel darah melekatantara satu sama lain yang seterusnya akan membentuk gumpalan. Gumpalan ini akan menyumbat saluran kecil pada jantung, dan seterusnya akan menyebabkan berlakunya serangan penyakit jantung. Selain daripada itu, jika gumpalan ini tersekat pada saluran-saluran dalam otak, ia kan mengakibatkan serangan angin ahmar (strok).

4. Membantu meningkatkan pengaliran darah

Menggalakkan vasodilatasi dengan meningkatkan pengeluaran Nitrik Oksida yang membolehkan salur darah mengendur. Dengan itu ia akan meningkatkan pengaliran darah.


Hubungi saya Siti 017–2966182 untuk sebarang pertanyaan. Saya akan bantu anda dengan memberi jadual pemakanan yang betul.
Pilihan ditangan anda buat lah pilihan yang bijak.

KLIK UNTUK TEMPAHAN SEGERA


Atau
Whatsapp ke 0172966182
Sekian
Salam sayang dari saya,
Siti Rahmah Abdul Rahman

Ulasan