GARLIC SHAKLEE : ANTIBIOTIK SEMULAJADI TERBAIK


Assalamualaikum wbt

Hari ini nak cerita pasal satu jenis bawang

Bukan cerita sinetron mcm Bawang Putih Bawang Merah ye atau pun mak cik bawang, kita nak cerita pasal BAWANG PUTIH.

Siapa suka makan bawang? Tak kisah la bawang putih ke bawang merah ke atau apa je jenis bawang. Ada yang memberi alasan tidak makan bawang kerana ia akan menyebabkan mulut berbau. Yekkk! Bukan itu sahaja, kalau anda makan bawang putih mentah, ia boleh mengakibatkan rasa panas dan tak sedap badan. Tak percaya? Cuba la makan. 


Sebenarnya bawang putih ni ada banyak khasiatnya yang kita tak tahu. Apa yang kita tahu hanya lah ‘Eeee bawang putih? Taknak ah! Nanti nafas busuk!’ Hihihi.


Apa specialnye bawang putih ni? 

Jom kita tengok apa fungsi bawang putih atau nama glamournya Garlic.
  • Mengurangkan risiko strok
Tahu tak bawang putih boleh merangsang penghasilan nitric oxide yang ada pada dinding saluran darah. Ini akan membantu saluran darah untuk mengembang dan seterusnya mengawal tekanan darah dengan baik bagi mengelakkan risiko darah tinggi dan strok.
  • Mengurangkan risiko kanser
Bawang putih kaya dengan bahan antioksidan seperti selenium yang membantu mengurangkan free radical di dalam darah. Ini akan mengurangkan risiko seseorang yang menghidap kanser.
  • Anti bakteria dan antivirus
Sejenis bahan Allicin yang terkandung di dalam bawang putih ini bertindak sebagai anti-virus dan anti-bakteria untuk memusnahkan beberapa mikrob. Ia teramat baik untuk jangkitan perut, jangkitan influenza dan sebagainya.
  • Mengandungi banyak iodin
Kandungan iodin yang tinggi di dalam bawang putih sangat baik untuk pesakit yang menghidap hypertiroid.
  • Membantu sistem pencernaan
Bawang putih akan merembeskan gastric acid pada lapisan perut yang akan membantu proses pencernaan di dalam saluran makanan.
  • Meningkatkan sistem imunisasi
Terdapat kajian yang mendapati bahawa pengambilan bawang putih sebanyak 2 – 3 biji sehari selama tiga minggu akan meningkatkan aktiviti sel darah putih untuk melawan jangkitan dan tumor. Tapi anda perlu berjaga-jaga, jangan sampai sel darah putih banyak dalam badan tu pulak!
  • Mengurangkan kolesterol dalam tubuh
Kandungan Di-sulphide di dalam bawang putih dapat menurunkan nilai kolesterol di dalam saluran darah dan seterusnya mengurangkan risiko penyakit jantung. Bila anda makan bawang putih rasa agak panas dan mungkin inilah yang membantu kolestrol dibakar dalam badan.
Ha banyakkan khasiat bawang putih ni rugi kalau tak makan kan? tapi.... mampu ke kita nak makan bawang putih dalam kuantiti yang banyak setiap hari?



Sekarang anda tak perlu risau lagi kerana dengan Shaklee anda mampu untuk dapatkan khasiat yang terbaik dari bawang putih seperti yang dinyatakan di atas.



Perkenalkan tadaaaaaa....

GARLIC COMPLEX SHAKLEE!!!





Manfaat Garlic Complex Shaklee

  • Mengandungi spearmint - meningkatkan fungsi jantung, sistem penghadaman.
  • Antibiotik yang selamat dan semulajadi - selamat utk kegunaan jangka panjang utk tingkatkan sisitem imun, menghalang penyakit berjangkit seperti selesema, kulat, kuman, virus dan yis candida.
  • Menghalang elergi - mempertingkatkan penyakit berkait sistem imun seperti hidung sensitif, sinus, alergi, athma, selesema dan hepatitis
  • Mempertingkatkan sistem penghadaman - formula uniknya mampu mengatasi masalah berkaitan penghadaman seperti kembung perut, gastrik,ketidakhadaman. Juga mampu menentang bakteria H. pylori bakteria & menghalang ulser gastric.
  • Mestabilkan tekanan darah tinggi - kajian menunjukkan pengambilan 2 -4 tablet garlic akan menurunkan tekanan darah tinggi dengan 8 point.
  • Detoksifikasi - garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yg akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel2 darah dari kemusnahan dan menghalang kerosakkan hati oleh bahan kimia.
  • Menurunkan kolesterol - menurunkan kolesterol, LDL, trigliserid dan kelikatan darah, kurangkan kebekuan darah, meningkatkan HDL, lindungi jantung danmenghalang strok dan penyakit koronari.
  • Mencegah kanser - bantu mengelakkan dan merawat kanser dgn mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine.
  • Menstabilkan glukos - membantu stabilkan glukos dalam badan kita.

Berapa harga Garlic Complex Shaklee?


Kalau nak dibandingkan dengan manfaat yang akan kita dapat dari Garlic Compex ni rasanya berbaloi sangat dah cuma RM71.00 sahaja sebotol. Ada 60biji tahan untuk satu bulan penggunaan. Murahkan? tapi ni harga runcit, Kalau anda nak dapat lebih nilai untuk wang anda ada caranya. Jom baca bagaiman?
Set bersalin


Mendaftar sebagai ahli. Anda akan dapat 15%-20% diskaun bagi setiap produk yang anda beli. Boleh jadi sumber pendapatan juga



Macam Mana Nak Jadi Ahli Shaklee? jom hubungi saya di talian 017-296 6182 Insyaallah kita bongkar bersama rahsia kelebihan mendaftar sebagai ahli shaklee

Bagaimana ingin memiliki Garlic Complex Shaklee?

Mudah sahaja!


Atau hubungi saya di talian 6017-296 6182


Jadilah pengguna bijak... ape tunggu lagi jom la.. 6017-2966182/daftarahli





Selamat mencuba & jumpa lagi!

Ulasan